کانادا 77

اخبار » گرم ترین نقاط کشور کانادا

گرم ترین نقاط کشور کانادا

کانادا شمالی ترین کشور قاره آمریکا و دومین کشور بزرگ جهان است که از شمال به اقیانوس منجمد شمالی، از شرق به اقیانوس اطلس، از غرب به اقیانوس آرام و از جنوب به کشور آمریکا منتهی می شود. از نگاهی دیگر کشور کانادا 6 برابر ایران و 40 برابر کشور انگلستان است. به دلیل این وسعت عظیم آب و هوا در شهرهای مختلف بسیار متفاوت است و این موضوع مهاجرت به کانادا را به گزینه ای مناسب تبدیل می کند.

بخش زیادی از جمعیت کشور در مناطق جنوبی و نزدیک به مرز آمریکا زندگی می کنند چون آب و هوا در این نواحی معتدل‌ تر است و در شمار مناطق پر بازدید برای گردشگران کانادا قرار می گیرد. دو ایالت در کانادا به عنوان گرم‌ ترین شهرها با هم در رقابت اند که میانگین دمای سالانه آن ها حدود 15 درجه‌ سانتیگراد است آن ها ویندسور در اونتاریو و ویکتوریا در بریتیش کلمبیا هستند. علت این تغییر دما های شدید و ناگهانی بین فصول، زمین های هموار اطراف کانادا و عدم وجود کوه در بخش های شمالی می باشد که مانع از ورود جریان های آب و هوایی از خلیج هادسون می باشد.

این موضوع برای بخش های جنوبی کانادا هم وجود دارد و هموار بودن اطراف خلیج مکزیک دلیل ورود جریان های هوای گرم از استوا در فصول گرم سال می شود. بیشتر مناطق کشور كانادا سالانه حدودا 2000 ساعت از آفتاب برخوردارند و این مناطق در 200 تا 300 کیلومتري مرز آمریکا و کانادا قرار دارند اما مناطق مرکزی 300 تا 400 ساعت بیشتر از آفتاب برخوردارند، در حالی که مناطق نزدیک ساحل شرقی تابش آفتاب به جهت وجود مه سالانه حدود 1800 ساعت است.

تاریخ :دوشنبه 26 خرداد 1399