کانادا 77

اخبار » چه دارویی همراه خودم داشته باشم؟

چه دارویی همراه خودم داشته باشم؟
داروهای مورد نیاز در طول سفر را با هم بشناسیم
اگر شما هم قصد سفر در دوران بارداری را دارید خوب است بدانید بعضی از داروها علاوه بر داروهای مکمل و تقویتی می توانند تا حدود زیادی از بروز علائم جدی و خطرناک جلوگیری کنند که بنا به توصیه پزشکان مصرف آن ها در دوران بارداری ممنوع نیست.

تهوع در بارداری
یکی از مشکلاتی که در حین سفر مخصوصا سفرهای جاده ای برای بعضی افراد ایجاد می شود احساس تهوع است که برای رفع این مشکل می توانید از قرص دمیترون 4 یا همان اندانسترون استفاده کنید. مصرف این دارو در دوران بارداری خطری ندارد با اینحال پیش از مصرف با پزشک خود مشورت کنید. توجه داشته باشید این دارو ممکن است در هوشیاری فرد اختلال ایجاد کند پس اگر قصد رانندگی دارید اکیدا از مصرف آن خودداری کنید. نکته دیگر اینکه این دارو برای افرادی مع بیماری های قلبی و کبدی دارند توصیه نمی شود مگر به تشخیص و تجویز پزشک. در نهایت اگر جزو افرادی هستید که ایبوبروفن مصرف می کنند از مصرف این دارو خودداری کنید.

یبوست در بارداری 
اولین اتفاقی ممکن است در حین سفر در شهر مقصد تجربه کنید یبوست است که به دلیل تغییرات آب و هوایی بیشتر رخ می دهد. به همین منظور می توانید در دوران بارداری از شربت لاکسی ژل استفاده کنید. 

احساس تب و درد در دوران بارداری
ممکن است در حین سفر دچار دردهای ساده عضلانی و یا سردرد و احساس تب کنید که به شما پیشنهاد می کنیم از قرص یا شیاف استامینوفن استفاده کنید. به همراه داشتن شیاف این خاصیت را دارد که اگر احساس تهوع داشتید و نمی توانستید چیزی بخورید از شیاف استفاده کنید که گزینه بسیار خوبی است.
نویسنده : الهام بهرامی تاریخ :سه شنبه 20 مهر 1400