کانادا 77

اخبار » پنج غذای کانادایی ها

پنج غذای کانادایی ها
پنج غذای کانادایی که باید آنها را امتحان کرد

پوتین
میتوان گفت عجیب ترین غذای کانادایی ها همین پوتین است.چندین شهر کوچک در کبک ادعا میکنند که این غذا را اختراع کرده اند و قدمت این غذای کاملا کانادایی به دهه ی 1950 بر میگردد.پوتین از گوشت و فلفل دلمه ای و کشک روی سیب زمینی سرخ کرده درست شده است.

بیکن کانادایی
به بیکنی که ما در ایران میشناسیم در تمام دنیا میگویند بیکن کانادایی.برخلاف بیکن سنتی که از شکم خوک درست میشود بیکن کانادایی از گوشت کمر خوک استفاده میشود که با آرد ذرت پوشیده میشود و کانادایی ها اعتقاد دارند که جزو لذیذترین غذاهای کانادایی است.

بیورتایلس
حتما همگی با پیراشکی آشنایی داریم.پیراشکی پهن و بدون سوراخی است که به عنوان یک غذای مهم کانادایی شناخته میشود.قدمت این پیراشکی به قبل از سال 1978 بر میگردد.

تارت کره
یک شیرینی مقوی و دلپذیر و کاملا کانادایی که در اواخر قرن 19 اختراع شده است.از یک لایه ظریف و خرد شده که داخل آن خامه ای است که مخلوطی از کره شکر و تخم مرغ است و البته خیلیا به آن کشمش هم اضافه میکنند.

سوپ نخود خرد شده
میتوان گفت این یک غذای کلاسیک کانادایی فرانسوی است.در این غذا از گوشت های تکه ای پخته شده و نخود فرنگی خشک و سبزیجات درست شده است.این غذا که قرن ها پیش اختراع شده است تا به الان طرفداران زیادی دارد.
نویسنده : الهام بهرامی تاریخ :یکشنبه 13 تیر 1400