کانادا 77

اخبار » ورزش های مجبوب در کانادا

ورزش های مجبوب در کانادا
ورزش هایی که کانادایی ها در آن برتر هستند:
1 – کریکت
تیم کریکت کانادا جز قویترین تیم های حال حاضر جهان است.تیم بانوان کریکت کانادا تیمی کاملا رقابتی هستند و حریف سختی برای تمام تیم های دیگر به حساب می آیند. همچنین تیم زیر 19 ساله های کانادا هم 3 دوره به مسابقات جام جهانی زیر 19 سال راه پیدا کرده اند. کریکت در کانادا توسط سازمان کریکت کانادا اداره می شود که در سال 1892 تاسیس شده است. کریکت کانادا بازی های بین استانی را سازمان می دهد و برنامه ریزی میکند.
2 – بیس بال
بیس بال یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین ورزش های کانادا است. قدیمی ترین زمین بیس بالی که در جهان وجود دارد متعلق به شهر اونتاریو است که همچنان این زمین بیس بال در حال فعالیت است و مسابقات در آن انجام میگیرد. بیس بال در کانادا توسط بیس بال کانادا که واقع در اتاوا است اداره میشود.
3 – فوتبال
فوتبال جز محبوبترین بازی های دنیا است و کم اتفاق میوفتد که کشوری طرفدار این رشته ورزشی نباشد. فوتبال سالهاست که در کانادا محبوبیت دارد. اولین باری که در کانادا بازی فوتبال انجام شد برمیگردد به سال 1876 در تورنتو که بین دو باشگاه محلی شکل گرفت.همچنین تیم فوتبال زنان کانادا در سطح بین المللی بار ها مفق شده اند و به مقام های مختلفی دست پیدا کرده اند.
4 - لاکروس
لاکروس که بازی کانادایی است در سال 1859 به عنوان بازی ملی کانادا و در سال 1994 به عنوان یک ورزش تابستانی اعلام شد.این بازی بین کانادایی ها بسیار محبوب است و توسط هزاران کانادایی این بازی انجام میشود.لاکروس توسط سازمان لاکروس کانادا که در سال 1925 تاسیس شده است اداره میشود.
5 – هاکی روی یخ
بی شک محبوب ترین،پرطرفدار ترین و جذابترین بازی کانادایی هاکی روی یخ است و همچنین این ورزش به عنوان ورزشی ملی رسمی کانادا ثبت شده است.کانادا یک یخ حرفه ای دارد که در آن 7 تیم در حال مسابقه هستند.همچنین لیگ های نیمه حرفه ای و آماتور هم دارد که در رده های پایینتر قرار میگیرد.هاکی روی یخ توسط سازمان هاکی کانادا اداره میشود.
نویسنده : الهام بهرامی تاریخ :یکشنبه 20 تیر 1400