کانادا 77

اخبار » ورزش در بارداری

ورزش در بارداری
ورزش در بارداری
آیا می توان در دوران بارداری ورزش کرد؟

یکی از نکات مهمی که مادران باردار باید به آن توجه کنند انجام ورزش در طول دوران بارداری است که بسته به اینکه پیش از بارداری آیا ورزشکار حرفه ای بوده اید یا خیر درجه انجام حرکات ورزشی متغیر خواهد بود. اما در هیچ کدام از منابع علمی مانعی برای انجام آن وجود ندارد مگر آنکه پزشک شما شما را از انجام ورزش منع کند!! پس پیش از شروع هرگونه تمرینی با پزشک خود مشورت کنید.

فواید ورزش:
- کمک به خوابی راحت تر و بهتر
اگر باردار باشید حتما در طول شب مخصوصا ماه های پایانی بارداری خوابی راحت نخواهید داشت و در طول شب ممکن است چندین مرتبه از خواب بلند شوید. ورزش به شما کمک می کند خواب بهتری را تجربه کنید.
- متابولیسم بالاتر و انرژی بیشتر:
اغلب دیده شده مادران بارداری که از احساس خستگی و کسالتی مداوم گله دارند و شکایت می کنند. با انجام تمرینات ورزشی می توانید انرژی بیشتری را در طول دوران بارداری تجربه کنید.
- دیابت بارداری:
این مورد ربطی ندارد که آیا شما دیابت داشته اید یا ندارید! ممکن است برای همه افراد دیابت بارداری رخ دهد. از آنجایی که بسیاری از خانوم ها الگوهای نامناسبی برای دوران بارداری پیش می گیرند و به عبارتی بخور و بخواب دارند بسیار پیش می آید که دچار این عارضه شوند. با انجام حرکات ورزشی می توانید از دیابت بارداری مصون بمانید.
-کاهش ورم دست و پا:
شاید شما هم شنیده باشید که بعضی خانوم های باردار دست ها و پاهایش ورم می کند. که یکی از علت های مهم آن عدم داشتن تحرک است. برخلاف آن چیزی که در قدیم تصور می شد مادرانی که ورم دست و پا دارند جنسیت فرزندشان پسر است!!! باید گفت ورم داشتن علتی جز عدم تحرک ندارد.

با انجام حرکات ورزشی ساده و سبک و یا شرکت در کلاس های یوگا در بارداری می توانید تا حدود زیادی از مشکلات پیش روی خود در طول دوران بارداری جلوگیری کنید.
اگر تجربه مشابه ای دارید آن را با ما به اشتراک بگذارید.
نویسنده : الهام بهرامی تاریخ :پنجشنبه 01 مهر 1400