کانادا 77

اخبار » هزینه های تحصیل و زندگی در کشور کانادا

هزینه های تحصیل و زندگی در کشور کانادا

در یک مقایسه کلی باید گفت هزینه زندگی و تحصیل در کانادا به نسبت کشورهای اروپایی گران است اما از آمریکا ارزان تر می باشد. میزان هزینه تحصیل رابطه مستقیم با دانشگاه متقاضی و رشته تحصیلی وی دارد. به طور کلی هزینه تحصیل در کانادا شامل مبالغ شهریه دانشگاه و هزینه های جانبی تحصیل مانند اجاره خوابگاه و تهیه غذا و کتب درسی می شود.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور کانادا در رشته های غیر پزشکی به طور متوسط 14000$ (دلار) سالانه باید شهریه پرداخت شود. هزینه شهریه دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته های برتر غیر پزشکی به طور متوسط 40000$ (دلار) در سال برآورد می شود. در بحث هزینه های جانبی تحصیل در کانادا باید گفت که ارتباط مستقیم با شیوه زندگی دانشجویان و میزان مخارج شخصی آن ها دارد. تحصیل و زندگی در شهرهای کوچک کانادا ارزان تر از شهرهای اصلی و ایالات بین المللی این کشور خواهد بود. در بررسی کلی و میانگین 600 الی 800$ (دلار کانادا) در ماه برای پوشش هزینه های زندگی در کانادا شامل تهیه غذا و اجاره مسکن نیاز خواهد بود.

لازم به ذکر است امکان کار دانشجویی تا 20 ساعت در هفته برای دانشجویان به صورت پاره وقت وجود دارد که در واقع می تواند کمک خرج آن ها باشد. حداقل درامد برای کار پاره وقت به ازای هر ساعت در کانادا 11$ (دلار) برآورد می شود که این میزان درآمد حداقل برای تامین هزینه خورد و خوراک یک دانشجو کفایت می کند.

تاریخ :سه شنبه 20 خرداد 1399