کانادا 77

اخبار » هزینه های زایمان را چه کسی می پردازد؟

هزینه های زایمان را چه کسی می پردازد؟
هزینه های مراقبت از کودک در بیمارستان، عمل جراحی مادر، مراقبت های پزشکی از مادر و کودک، شیر و پوشک مورد نیاز کودک هنگامی که همچنان در بیمارستان است، و کلیه هزینه های مربوط به بیمارستان، از طریق کارت بهداشت پرداخت می شود. به عبارت دیگر حتی نیاز به پرداخت یک سنت نیست (بجز مواردی که در ادامه می آید). نکته جالب این است که چون تقریبا هیچ کس در کانادا بابت بیمارستان پول پرداخت نمی کند، بیمارستان ها محدودیتی در تردد بیماران ایجاد نمی کنند و آنها که کمی سالم ترند برای هوا خوری حتی از محل بیمارستان خارج می شوند و بعد هم با پای خودشان به اتاقشان بر می گردند .
معمولا سیستم پزشکی استان ها هزینه بستری شدن در اتاق های عمومی را پرداخت می کنند، نه اتاق های نیمه خصوصی (دو تخته) یا خصوصی را. اتاق های عمومی معمولا چهار تخت دارند. اگر مایل به استفاده از اتاق خصوصی یا دو تخته باشید، باید اختلاف آن را پرداخت کنید (معمولا بین 150 تا 250 دلار در شب). کسانی که از طرف شرکتشان بیمه پزشکی دارند معمولا این اختلاف را از طریق شرکت بیمه خود دریافت می کنند. همچنین در بعضی نقاط مثل شهر ما Chatham، اصولا بیمارستان بجز اتاق خصوصی و دو تخته اتاق دیگری ندارد. در نتیجه خانم باردار بعد از زایمان به طور اتوماتیک در یک اتاق خصوص و یا حداکثر دو تخته بستری می شود بدون آنکه نیازی به پرداخت هزینه اضافی باشد .
یک مورد دیگر نیز که ممکن است نیاز به پرداخت پول شود، هنگامی است که مادر از بیمارستان مرخص می شود ولی فرزند وی به دلیل زودرس Premature بودن یا داشتن بیماری همچنان در بیمارستان بستری است. در این حالت اگر مادر تصمیم بگیرد که همراه فرزندش در بیمارستان باشد، باید هزینه تخت خود را بپردازد. این هزینه معمولا ناچیز است (مثلا شبی 10 الی 20 دلار) و تنها شامل یک تخت برای خوابیدن می شود نه سایر خدمات بیمارستانی .
تاریخ :دوشنبه 25 فروردین 1399