کانادا 77

اخبار » مهاجرت به کانادا از طریق نیروی متخصص فدرال

مهاجرت به کانادا از طریق نیروی متخصص فدرال
کانادا با مساحت 9984670 کیلومتر مربع، دومین کشور وسیع جهان است. در این کشور پهناور تنها در حدود چهل میلیون نفر زندگی می کنند، در نتیجه تراکم جمعیت در کانادا کم و فاصله شهرها از یکدیگر نسبتاً زیاد است. کانادا، شمالی ترین کشور قاره آمریکاست و تنها یک همسایه (ایالت متحده آمریکا) دارد. سرما در شمال این کشور، اکثریت در بخش جنوبی و مجاور مرزهای آمریکا، مستقر هستند. وسعت زیاد، بارندگی کافی و بهره برداری مناسب، باعث شده از نظر تولید و صادرات محصولات کشاورزی و منابع طبیعی، کانادا در جایگاه بالایی قرار گیرد.
معادن و ذخایر طبیعی فراوانی در این کشور وجود دارد و از این نظر نیز کانادا جایگاه ویژه ای در جهان دارد.
با آنکه حدود 150 سال از استقلال آن می گذرد و هنوز فرماندار کل آن را ملکه یا پادشاه انگلستان تعیین می کند، ولی طی این مدت اندک، رشد و توسعه مناسبی کرده است. به طوری که جزو گروه G8 (کشورهای پیشرو صنعتی جهان) می‌باشد. دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی آن نیز از اعتبار خوبی در جهان برخوردار هستند. وسعت زیاد، جمعیت کم، ثبات سیاسی و اجتماعی و درآمد سرانه ی بالا، از جمله مواردی است که سبب شده افراد بسیاری از اقصی نقاط جهان، از جمله ایران، مهاجرت به کانادا را انتخاب کنند. اکنون بومیان اولیه، درصد کمی (چهار درصد) از جمعیت این کشور را شامل می شوند.
از آنجا که ایرانیان زیادی در کانادا اقامت دارند و ارتباطات و علاقه آنها به کشور، خانواده و دوستان مستحکم است، امیدواریم ارتباط بین دو کشور، بصورت منطقی و با احترام متقابل، تداوم و گسترش یافته و از ثمرات آن، هر دو کشور بهره مند شوند.
 
تاریخ :جمعه 12 اردیبهشت 1399