کانادا 77

اخبار » منطقه آتلانتیک

منطقه آتلانتیک
یکی از معروفترین و شناخته شده ترین مناطق کانادا آتلانتیک است که در ساحل شرقی کانادا واقع شده است و شهرتی جهانی پیدا کرده. منطقه آتلانتیک با جنگل های انبوه، تپه ها و صخره های سنگی بزرگ شناخته میشود و همچنین شامل مجموعه ای کوچک از جزایر و شبه جزیره ها است که این جزیره ها تا اقیانوس اطلس ادامه پیدا کرده اند.دریاچه ای زیبا که رنگ آبی آن همگان را مبهوت خود میکند.این دریاچه از بین کوه ها و صخره ها و درختانی که روی آن ها قرار دارند عبور میکنند.میتوان گفت همچین صحنه هایی را فقط در فیلم دیده اید.در این منطقه ی زیبا چندین رشته کوه قابل توجه وجود دارد. رشته کوه تورنگات که در شمال نیوفاندلند و لابرادور قرار گرفته است.
کوه سیرک و کوه کلادونیا جزو کوه های بلند این رشته کوه هستند.برای کوه نوردی در این مناطق باید بدنی کاملا آماده در اختیار داشته باشید و حتما با تجهیزات کامل و افرادی که مسیر را بلد هستند حرکت کنید.
اما در جزیره ی نیوفاندلند کوه های معروف دیگری هستند که بسیاری از کوه نوردان به آن منطقه ها میروند و اگر یک کوه نورد معمولی هم باشید میتوانید تا قسمتی بالا بروید. کوه آبی،کابوکس،گروس مورن از جمله این کوه ها هستند.
نویسنده : الهام بهرامی تاریخ :سه شنبه 22 تیر 1400