کانادا 77

اخبار » قدم هایی کوچک به سوی آینده ای سبز

قدم هایی کوچک به سوی آینده ای سبز
به گفته کارشناسان مردم کانادا روزانه 2.7 کیلوگرم زباله تولید می کنند که در مقایسه با دیگر کشورها رقم قابل توجهی است. به عبارت دیگر اگر دولت و مردم به محیط زیست اهمیت ندهند دیر یا زود با یک فاجعه محیط زیستی رو در رو خواهیم شد.
یک زوج کانادایی به نام های آن ماری ماتیوز و همسرش در سال 2019 از تورنتو به شبه جزیره نیاگارا در انتاریو نقل مکان کردند تا با ایجاد ارتباط بیشتر با طبیعت و احساس مسئولیت عمیق تری نسبت به محیط زیست زندگی کنند.شیوه ای که این زوچ در نظر گرفتن جالب و قابل تامل بود. آن ها برای خود پرورش مرغ تدارک دیدند و در یک باغ در اطراف خانه شان به پرورش سبزیجات پرداختند.
در سال 2021 آن ها اعلام کردند که میزان زباله تولیدی آن ها به صفر رسیده است. ماتیوز علاوه بر پرورش سبزیجات شخصی خود،نان خانگی را می پزد (بعضی را برای استفاده های بعدی منجمد می کند که با پارچه بسته می شود،نه پلاستیک یا کاغذ) و از پاک کننده های طبیعی خانه استفاده می کند. بر طبق گفته این زوج "وقتی چیزی را وارد خانه می کنند ، به پیامدهای پایان استفاده فکر می کنند. آن ها زندگی خود را با رویکرد اتلاف صفر پیچیده نمی کنند،بلکه عمداً ساده می سازند،کیفیت زندگی خانواده ام را بهبود می بخشند و تأثیر خود را بر محیط کاهش می دهند."
آن ها وقتی می خواهند خرید کنند این سوال ها را از خود می پرسند که آیا این یک نیاز است؟ آیا این محصول برای سلامتی ما حیاتی است؟ هزینه محیط زیست چقدر است؟ و آیا یک راه حل جایگزین وجود دارد که بتوانم به جای آن در نظر بگیرم؟ "
اگر سبک زندگی این زوج برای شما هم جالب است و می خواهید بیشتر درباره آن بدانید در اینجا همراه ما باشید.
 
 
تاریخ :یکشنبه 29 فروردین 1400