کانادا 77

اخبار » شروط صدور ویزای کار در کانادا

شروط صدور ویزای کار در کانادا

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که بدون نیاز به ویزای ویزیتوری یا توریستی توان ورود به خاک کانادا را داشته باشید برای صدور ویزای کار 2 راه پیش روی شما قرار گرفته است:

  • اولین مورد کارفرمایی است که به شما به عنوان نیروی کار پیشنهاد شغلی داده باشد و شماره ارزیابی تاثیرات بازار کار را نیز دارا باشد (labor market impact assessment or LMIA).

لمیا سندی است که کارفرما قبل از استخدام کارمند خارجی ممکن است به آن نیاز داشته باشد. یک positive LMIA نشان می دهد که به یک کارگر خارجی برای تامین نیروی کار احتیاج است و ثابت می کند که هیچ شهروند کانادایی برای انجام این کار تقاضایی ارسال نکرده است. اگر کارفرما برای شغل مورد نظر نیاز به این گواهی داشته باشد باید برای دریافت آن اقدام کند و پس از کسب این مجوز کارگر می تواند برای اجازه کار درخواست دهد.

  • داشتن پیشنهاد استخدام شماره دار در صورتی که برای آن شغل مناسب (applicable) باشید. علاوه بر اینها شما باید با مدارک اثبات کنید دارای تجربه و مهارت کافی در مورد شغلی که قصد انجام آن را در کانادا دارید، هستید.

اثبات اینکه شغل مورد نظر نیازی به LMIA ندارد در صورتی که آن شغل applicable باشد و در صورتی که برای کاری که انجام می دهید نیاز به گواهی پزشک معتبر داشته باشید یا از تبعه کشورهایی باشید که نیاز به داشتن این گواهی دارند باید آن را نیز ارائه دهید. داشتن گذرنامه معتبر یا مدارک مربوط به سفر کافرما نیازی به ارائه اسناد در هنگام درخواست مجوز کار نخواهد داشت. اگر قصد کار در کبک را داشته باشید به گواهی (CAQ) نیاز خواهید داشت اما در صورتی که از ارائه LMIA معاف هستید نیازی به ارائه CAQ نیز نخواهید داشت.

تاریخ :سه شنبه 15 مهر 1399