کانادا 77

اخبار » شرایط اولیه ورود به دانشگاه‌های کانادا

شرایط اولیه ورود به دانشگاه‌های کانادا
  • گذراندن انگلیسی، ریاضی، یک درس اجتماعی، یک درس علوم، و زبان خارجی در سال ۱۱
  • گذراندن دروس انگلیسی سال ۱۲ به علاوه ۳ تا ۴ درس آکادمیک در سال ۱۲

 

فارغ التحصیلان بر اساس نمرات کسب شده در سال ۱۱ و ۱۲، میتوانند شرایط اولیه ورود به رشته مورد نظر در دانشگاه مورد نظرشان را کسب نمایند. مثلا دانشگاه SFU برای ورود به رشته های بیزینس، نیاز به نمرات قبولی در دروس ریاضی سال ۱۱ و ۱۲ و دو درس پاس شده در سال ۱۲ دارد. نمرات کسب شده در دروس هم بر اساس رشته و دانشگاه مورد نظر تغییر میکند. مثلا برای ورود به دوره های هنر در دانشگاه UBC معدل (درس انگلیسی و ۳ مورد از دروس دیگر در سال ۱۲) باید بالای ۸۵٪ و برای ورد به دوره هنر در دانشگاه SFU بالای ۸۲٪ باشد. برای ورود به کالج ها و دانشگاه های سطح پائین تر معدل ۶۰٪ کافی بوده و همچنین این امکان وجود دارد که دانش آموزی که معدل اولیه برای ورود به دانشگاه های سطح بالا را ندارد، ابتدا در کالج تحصیل کرده و سپس در صورت بدست آوردن معدل مورد نیاز دانشگاه مقصد، به آن دانشگاه انتقالی بگیرد.
تحصیل در دبیرستان های کانادا، برای دارندگان اقامت دائم و سیتیزن ها و فرزندان متقضیانی که ویزای کار دارند، ۱۰۰٪ رایگان است. هزینه تحصیل در دبیرستان های دولتی کشور کانادا، برای دانش آموزان بین المللی روزانه، سالیانه ۱۴ هزار دلار کانادا میباشد. البته این شهریه مدارس دولتی کانادا بوده و مدارس خصوصی شهریه بالاتری دارند. هزینه بیمه در دوران دانش آموزی سالیانه ۱۰۰۰ دلار و هزینه Home Stay برای هر سال ۱۰ هزار دلار خواهد بود. Homa Stay به این معنی است که دانش آموز میتواند با خانواده کانادایی زندگی کند و یک اتاق مستقل و سه وعده غذا در خانه آنها داشته و تجربه زندگی با خانواده کانادایی را کسب کند. این موضوع به فراگیری زبان و تقویت آن نیز کمک شایانی میکند. متقاضیانی که قصد دارند به همراه پدر یا مادر خود در کانادا تحصیل کنند نیز میتوانند در خانه خرید یا اجاره ای خود مستقر شوند. هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا نیز بین ۳۰ تا ۶۰ هزار دلار متغیر است. این هزینه شامل شهریه و هزینه زندگی و بیمه میگردد.
با توجه به هزینه بسیار منطقی تحصیل در دبیرستان ها و تحصیل در مدارس کانادا، و کیفیت آموزشی ارائه شده در دبیرستان های کشور کانادا در مقایسه با کشور انگلستان و امریکا که بسیار گران تر هستند و از کیفیت پايین تری برخوردارند، در صورتی که قصد اعزام فرزند خود به مدارس کشورهای انگلیسی زبان را دارید بدون شک کانادا بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

فارغ التحصیلان دوره دبیرستان در کانادا، همچنین میتوانند در شرایطی از بورسیه برای ورود به دانشگاه بهره مند شوند.

تاریخ :چهارشنبه 24 اردیبهشت 1399