کانادا 77

اخبار » شرایط آب و هوای کانادا در شهرهای مختلف

شرایط آب و هوای کانادا در شهرهای مختلف

فصل بهار با دمای روزانه‌ 6 درجه در ماه مارس شروع شده، در ژوئن به 25 درجه می رسد و تابستان ‌ها نسبتا گرم است به گونه ای که دمای میانگین روزانه در جولای 28 درجه بوده و گاهی به 40 درجه هم می‌رسد. می شود گفت تابستان ها نسبتاً گرم و سوزان اند و روزهای گرم سال ممکن است تا اواسط پاییز هم ادامه داشته باشند. پاییز نیز به سرعت بهار از راه می‌رسد و با 23 درجه در سپتامبر شروع شده و با 2 درجه در دسامبر به پایان می‌یابد.

شهر تورنتو آب و هوایی تقریبا سرد دارد و مجموعه جنگل های تایگا در این کشور قرار دارند. پرطرفدار ترین شهرها برای مهاجرت و خرید ملک در کانادا تورنتو، مونترال و شهر ونکوور است. آب و هوا در این چهار شهر بسیار با هم تفاوت دارد. سرد ترین نقاط در کانادا عمدتا در قلمروی شمال غربی می باشند. در این نقاط گاهی دما به -30 درجه سانتی گراد می رسد. شهرهای اطراف ایالت بریتیش کلمبیا از نقاط گرم کانادا محسوب می شوند زیرا این مناطق از دمای معتدل تری برخوردار هستند و در مناطق جنوبی استان آلبرتا، مانیتوبا و ساسکاچوان که از چمنزار پوشیده شده است دمای هوا از 38 درجه سانتی گراد در تابستان تا -24 درجه سانتی گراد در زمستان متغیر است.
به علاوه آب و هوای بخش هایی که در نزدیکی اقیانوس اطلس قرار دارند بسیار متاثر از شرایط آب و هوایی این اقیانوس عظیم می باشند. اطراف اقیانوس اطلس (نیوبرانزویک، پرینس ادوارد، نوا اسکوشیا و…) دارای زمستان های سرد ولی تابستان های معتدل هستند و در ساحل اقیانوس آرام، دئ شهر ونکوور و ویکتوریا ملایم ترین نوسان دمای سالانه را دارند. بیشترین ناپایداری دما در قسمت اونتاریو و کبک وجود دارد که تابستان هایی گرم و زمستان های سرد و نسبتا خشک دارند.

تاریخ :دوشنبه 26 خرداد 1399