کانادا 77

اخبار » سوالات پرتکرار در خصوص رشته فیزیوتراپی در کانادا

سوالات پرتکرار در خصوص رشته فیزیوتراپی در کانادا
  • رشته فیزیوتراپی در کانادا چگونه است؟ فيزيوتراپی يکی از رشته های توانبخشی است و توانبخشی مجموعه اقداماتي است که برای يک فرد معلول يا بيمار انجام می دهند تا فرد بتواند از نظر جسمی، روانی و اجتماعی حداکثر توانائی و استقلال خويش را بدست آورد و زندگيش را به حد طبيعی نزديک سازد. کلمه فيزيوتراپی از دو بخش تشکيل شده است: فيزيو به مفهوم عوامل فيزيکی و تراپی به معنای درمان است.
  • میزان حقوق فیزیوتراپ ها در کانادا چقدر می باشد؟ متوسط حقوق فیزیوتراپی در کانادا 74432$ (دلار) در سال یا 38.17$ (دلار) در ساعت است. بر اساس سطح علمی هر شخص از 28811$ (دلار) در سال شروع می شود در حالی که بیشتر فیزیوتراپ های با تجربه 125000$ (دلار) در سال درآمد دارند.
  • چه مدت زمان میبرد تا شخصی به یک فیزیوتراپ تبدیل شود؟ برنامه های سنتی DPT می تواند بین 30-36 ماه باشد، بنابراین علاوه بر 4 سالی که برای گذراندن دوره کارشناسی ارشد می گذرانید، حدود 3 سال یک برنامه DPT را نیز افراد باید پشت سر بگذارند، در مجموع 7 سال تحصیلات دانشگاهی برای تبدیل شدن به یک فیزیوتراپی نیاز است.
  • کانادایی ها برای مراقبت های بهداشتی و درمان چقدر هزینه می کنند؟ انستیتوی اطلاعات سلامت کانادا (CIHI) معتقد است که کانادا در سال 2016 حدود 228 میلیارد دلار برای مراقبت های بهداشتی هزینه کرده است. این 11.1% کل تولید ناخالص داخلی کانادا و 3299$ (دلار) برای هر ساکن کانادا است.
  • تفاوت بین آمادگی جسمانی و فیزیوتراپی چیست؟ برخی ادعا می کنند که آمادگی جسمانی بیشتر نشان دهنده یک رویکرد دستی در زمینه توانبخشی است، در حالی که فیزیوتراپی نشانگر یک رویکرد ورزشی مبتنی بر توانبخشی است.
تاریخ :یکشنبه 11 آبان 1399