کانادا 77

اخبار » سوالات پرتکرار در خصوص دکتری در کانادا

سوالات پرتکرار در خصوص دکتری در کانادا
  • آیا گذراندن دوره دکترا در کانادا به صورت نیمه وقت امکان پذیر هست؟ بله، دانشجویان در کانادا نیاز نیست به صورت تمام وقت در دانشگاه ها تحصیل کنند. در بیشتر دانشگاه ها به دانشجویان این امکان داده می شود که به عنوان دانشجوی نیمه وقت ثبت نام کنند. دکترا به صورت نیمه وقت اغلب به جای 3 سال، 5 یا 6 سال به طول می انجامد.
  • دانشجویان دکترا در کانادا در مقابل دانشجویان دکترا در آمریکا چقدر هزینه پرداخت می کنند؟ میانگین شهریه در ایالات متحده 28000$ تا 40000$ (دلار) در سال و متوسط شهریه در کانادا 8000$ تا 20000$ (دلار کانادا) در سال می باشد.
  • آیا اجازه کار دانشجویی در حین دکترا وجود دارد؟ شما می توانید در کانادا به عنوان دانشجوی دکترای بین المللی بالای 20 ساعت در هفته تا زمانی که مجوز تحصیل معتبر برای مدرک خود داشته باشید، مشغول به کار شوید.
  • آیا برای تحصیل در دکترا مدرک ربان آیلتس نیاز است؟ به دلیل اینکه پذیرش دکترا همراه با پذیرش از استاد راهنما (سوپروایزر) می باشد ممکن است سوپروایزر با توجه به تسلط زبان فرد، بدون مدرک زبان به او پذیرش دهد اما به صورت عمومی دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل دکترا هستند، باید نمره آیلتس 6.5 یا بالاتر را همراه با سوابق پژوهشی قوی نشان دهند.
  • آیا پذیرش دکترا آسان می باشد؟ عمدتا به دلیل اینکه اساتید راهنما اولویت پذیرش دکترا را به دانشجویان ارشد خودشان در دانشگاه می دهند پیدا کردن سوپروایزر دشواری هایی دارد اما خود مقطع دکترا و تحصیل در این مقطع آسان بوده و ما به افراد پیشنهاد میکنم هرچه سوابق پژوهشی قوی تری داشته باشند شانسشان برای پذیرش در این مقطع راحت تر خواهد شد.
تاریخ :یکشنبه 11 آبان 1399