کانادا 77

اخبار » دلار کانادا به بیشترین ارزش خود رسید

دلار کانادا به بیشترین ارزش خود رسید
دلار کانادا به بیشترین ارزش خود از سال 2018 تا الان رسیده است.
اقتصاد دانان می گویند که پس از هفت روز دلار کانادا روند صعودی داشته و تا بالای 81 سنت رسیده است. این روند صعودی و این نقطه برای مصرف کنندگان به صرفه است اما ضرر زیادی هم به تجارت نمی زند.
کالین سیزینسکی میگوید : مشاغل کانادایی از این مبلغ دلار سود خوبی می برند و همچنین مصرف کنندگان هم نسبت به نرخ ارز ضرر نمی کنند.
همچنین وی خاطرنشان کرد که کانادایی ها با وجود محدودیت های مرزی مربوط به بیماری هنوز هم کالاهای زیادی را از طریق ایالات متحده ی آمریکا خریداری می کنند.
پورتر با بیان اینکه بالا بودن قیمت گندم و مس باعث افزایش قیمت دلار هم می شود گفت : درست است چیزهای زیادی باعث افزایش قیمت ارز می شود اما بیشترین چیزی که روی ارز تاثیر دارد قدرت گسترده در بازار است.
در حال حاظر تمامی محصولاتی که کانادا صادر می کند در بالاترین سطح چند ساله ی اخیر قرار دارد. وی گفت که نرخ ارز فعلی نشان دهنده ی قدرت کامل اقتصاد کانادا نیست.
آرکاند اقتصاددان ارشد تولیدکنندگان و صادرکنندگان کانادایی گفت : تاثیر منفی به طور کلی تدریجی و بلند مدت اتفاق می افتد.وی گفت این تاثیری بر تصمیمات تولید میان مدت نخواهد گذاشت و تاثیر اصلی آن در بلند مدت قابل مشاهده است.
نویسنده : الهام بهرامی تاریخ :پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400