کانادا 77

اخبار » ثبت نام در مدارس روزانه کانادا

ثبت نام در مدارس روزانه کانادا

دانش آموزان دبستانی و دبیرستانی معمولا در یک دبیرستان دولتی نزدیک به خانه ی خود حضور دارند. اگر ترجیح شما تحصیل در یک مدرسه ی دولتی یا یک مدرسه ی خاص است، معمولا باید ملکی در آن محل خریداری یا اجاره کنید. اگرچه می توانید فرزندتان درخواست دهید که فرزندتان در مدرسه ای خارج از محله ی شما تحصیل کند (به نام میان مرزی). مردم کانادا از یک بنگاه های معاملات ملکی می خواهد که برایشان خانه ای در نزدیک یک محدوده مدرسه ی خاص بیابد. همه ی مدارس ترجیح می دهند که کودک تحصیل خود را از ابتدای ترم جدید شروع کنند (نیمسال), اگرچه این امر اجباری نیست.

والدین برای مشخص کردن اینکه کدام مدرسه برای فرزندشان تعیین شده است و  برای مشخص کرن مستندات مورد نیاز برای ثبت نام، باید از دفتر مرکزی منطقه ی آن مدرسه یا هیئت آموزشی پرس و جو نمایند. معمولا باید مدارکی از وضعیت اقامت خود، سوابق مهاجرت و سکونت، پاسپورت، شناسنامه و جزئیات سوابق پزشکی فرزند خود از جمله سیستم ایمنی و  تست توبرکولین  را ارائه کنید. همچنین لازم است که سوابق آموزشی فرزند، از جمله گزارش تحصیلی از مدرسه‌ی قبلی نیز ارائه شود. این کار برای تعیین کلاس و پایه ی دانش آموز انجام می شود و باید کاملا دقیق همراه با نمونه مقالات، پروژه ها و امتحانات باشد.

بسیاری از شهرها سرویس رفت و آمد (حمل و نقل) به مدرسه را از طریق اتوبوس ها ارائه می دهند. اگرچه این سرویس ها ممکن است برای مدارس خاص و فقط در پایه های خاصی فراهم شده باشد و یا ممکن است به فاصله از محل زندگی نیز بستگی داشته باشد. یعنی فقط وقتی که فاصله ی خانه تا مدرسه بیش از ۲ یا ۲.۵ مایل است، سرویس مدرسه وجود دارد. برخی شهرها فقط برای کودکانی با شرایط ویژه سرویس ارائه می دهند.

تاریخ :دوشنبه 22 اردیبهشت 1399