کانادا 77

اخبار » تقویت هوش جنین

تقویت هوش جنین
تقویت هوش جنین

یکی از دغدغه های پدران و مادران پیش از اقدام به بارداری چگونگی تقویت هوش جنین است و می خواهند بدانند آیا تماما یک امر ارثی است و یا اینکه با رعایت رژیم غذایی می توان به این امر مهم دست پیدا کرد.
درست است که تحقیقات علمی ثابت کرده که تا حدی هوش جنین و در نهایت هوش فرزندتان موروثی است اما از تاثیر تغذیه نمیتوان غافل شد. بدین منظور توجه به نکات زیر می توانند موثر واقع شود:
ورزش کنید:
داشتن تحرک در دوران بارداری سبب می شود تا محرک های رشد مغز بیشتر ترشح شوند و در نتیجه تاثیر به سزایی در افزایش هوش جنین داشته باشد

ویتامین D:
تامین ویتامین D با مصرف مکمل ها و یا آفتاب گرفتن به تقویت مغز، قلب و استخوان های کودکتان کمک می کند.

حذف مصرف دخانیات:
اگر سیگار می کشید و یا جزو افرادی هستید که الکل مصرف می کنند خوب است بدانید که این مواد آسیب های بسیار زیادی را بر روی مغز جنین شما خواهند گذاشت. 

شنیدن صداها:
جنین شما از 7ماهگی می تواند به طور کامل صداها را بشوند در نتیجه با خواندن کتاب، لالایی و یا حتی صحبت های روزمره با جنینتان می توانید در عملکرد مغز و افزایش هوش جنین تاثیر بالایی داشته باشید.

کاهش استرس:
از آنجایی که استرس سبب زایمان زودرس می شود جنین شما فرصت کافی برای رشد مغز نخواهد داشت و زودتر از موعد به دنیا خواهد آمد به همین دلیل است که اکیدا توصیه می شود از استرس دوری کنید.

مواد غذایی:
مصرف میوه های تازه،غلات،سبزیجات می تواند به رشد مغز کودک شما کمک کند از صرف 5 الی 6 وعده در روز غافل نشوید.
چربی های سالم مانند روغن زیتون، مغزیجات مانند گردو و بادام در کنار پروتئین باید تامین شود.

بارداری سالمی را برایتان آرزومندیم.
 
نویسنده : الهام بهرامی تاریخ :سه شنبه 11 آبان 1400