کانادا 77

اخبار » تغذیه آقایان پیش از اقدام به باداری

تغذیه آقایان پیش از اقدام به باداری
تغذیه آقایان پیش از اقدام به باداری

پیش از اقدام به بارداری یکی از نکاتی که بدان توجه زیادی نمی شود و ممکن است از دایره توجه خارج شود تغذیه پدر پیش از بارداری است. تمام تمرکز خانواده ها پیش از بارداری بر روی تغذیه و سلامت مادر است اما از آنجایی که پدران نقش مهمی در باروری دارند بهتر است در تغذیه آن ها نیز نکاتی رعایت کنید که بسیار با اهمیت است.
  1. در تغذیه روزانه حتما از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید تا آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مورد نیاز از این طریق تامین شوند.
  2. از آنجایی که اسید فولیک بخشی از خانواده ویتامین ب هستند می توانید با تامین ویتامین های گروه ب از وجود اسید فولیک نیز مطمئن شوید. با مصرف حبوبات و آب میوه تازه این بخش را نیز تامین کنید.
  3. گروه دیگر ویتامین ها و مواد معدنی روی است. که با مصرف گوشت قرمز و سفید، لبنیات، تخم مرغ  و ... میتوان آن را تامین کرد.
  4. از مصرف چربی های سالم موجود در دانه های روغنی و آجیل غافل نشوید و تا حد امکان مصرف فست فود را از برنامه غذایی خود حذف کنید
  5. مصرف عسل، سیر، آب میوه هایی مثل انار ، اسفناج، فلفل دلمه ای تا حد زیادی در قدرت باروری شما موثر خواهد بود.
  6. از مصرف ماهیی های دریای آزاد که دارای جیوه هستند خودداری کنید.
  7. اگر سیگار میکشید و یا از مشروبات الکلی استفاده می کنید تا حد زیادی مصرف آن را به حداقل برسانید و در نهایت حذف کنید.
ممکن است همسر شما نیز جزو افرادی باشد که به این نکات توجه زیادی نشان ندهد اما اگر می خواهید کودک سالم و سلامتی را در آغوش بگیرید بهتر است خودتان به این نکات توجه کنید و یک رژیم غذایی مناسب را برای همسرتان تدارک ببینید.
نویسنده : الهام بهرامی تاریخ :یکشنبه 09 آبان 1400