کانادا 77

اخبار » بی بی چک

بی بی چک
بی بی چک
اگر باردار هستید و یا قصد بارداری دارید حتما تجربه استفاده از بی بی چک را داشته اید. در این میان هستند خانوم هایی که نا خواسته باردار شده اند و از آنجایی که از این فضا دور بوده اند درباره آن چیز زیادی نمیدانند. حقیقت این است که نحوه استفاده از بی بی چک بسیار آسان است و برای همین منظور با دانستن چند نکته ساده می توانید به جواب آن اطمینان کنید.
استفاده از بی بی چک ساده ترین راه برای تشخیص بارداری و یا عدم بارداری در خانه است. در این روش شما بی بی چک را برای دو ثانیه در ظرف حاوی ادرار قرار می دهید. اگر در ادرار هورمون های بارداری وجود داشته باشد روی نوار بی بی چک دو خط می افتد بدان معنی که جواب آزمایش مثبت است و شما باردار هستید اما اگر تنها یک خط بیفتد پاسخ منفی است.
بهترین زمان برای استفاده از بی بی چک یک هفته پس از تاریخ قاعدگی است و یا حدود 10 الی 14 روز پس از لقاح پاسخ بی بی چک می تواند نثبت باشد.
توجه داشته باشید:
استفاده از بی بی چک در زمانی که خیلی زود یا خیلی دیر انجام شود ممکن است مثبت کاذب و یا منفی کاذب باشد.
اگر تحت درمان های ناباروری با داروهای حاوی hcg هستید درصد احتمال خطا می تواند بالا باشد و مثبت کاذب را نشان دهد.
اگر به تازگی سقط داشته اید نیز جزو مواردی است که ممکن است پاسخ درستی از بی بی چک دریافت نکنید و باید آزمایش خون بدهید.
یک نکته مهم را به خاطر بسپارید اگر یک هفته پس از تاریخ پریود پاسخ بی بی چک منفی شد و شما همچنان پریود نشدید کمی صبر کنید و یک هفته دیگر مجدد آزمایش را تکرار کنید.
توصیه می شود از ادرار اول صبح که غلظت بیشتری دارد استفاده کنید. در بعضی مدل های بی بی چک با یک قطره چکان باید 2 الی 3 قطره از ادرار را در محل مشخص شده روی بی بی چک بریزید و منتظر پاسخ باشید.

آیا شما هم تجربه استفاده از بی بی چک را داشته اید؟
نویسنده : الهام بهرامی تاریخ :پنجشنبه 22 مهر 1400