کانادا 77

اخبار » بررسی قوانین پناهندگی در کانادا

بررسی قوانین پناهندگی در کانادا

قبل از اقدام برای ارائه درخواست پناهندگی به کشور کانادا باید بدانید که به علت افزایش 100% تعداد پناهجویان در سال 2017 در کشور کانادا نسبت به سال 2015 سالانه حدود 70% پرونده های پناهندگی در این کشور پذیرفته نمی شوند و در زمانی که پرونده شما در حال بررسی است اجازه کار کردن در کشور کانادا را نخواهید داشت. در موارد استثنا اگر زمان رسیدگی به درخواست پناهندگی اشخاص در کشور کانادا بیش از حد معمول (3 ماه) طول کشید دولت کمک های یکساله به پناهجویان ارائه خواهد داد تا تکلیف آن ها مشخص شود. خوب است بدانید بیشترین تعداد درخواست پناهجویی برای کانادا از کشورهای ترکیه و نیجریه بوده است.

به طور کلی از 2 راه به واسطه اسپانسر یا از طریق کمک های دولتی می توان برای اخذ پناهندگی کشور کانادا اقدام کرد که در ادامه مختصر به توضیح این دو روش می پردازیم؛

  • پناهجویانی که از طریق اسپانسرها حمایت می شوند می توانند در خارج از کشور کانادا برای اخذ پناهندگی این کشور درخواست خود را ارائه کنند و تمام هزینه‌های مربوطه آن ها (شامل هزینه زندگی یک ساله) توسط اسپانسرها پرداخت خواهد شد.
  • پناهجویانی که از طریق کمک‌های دولتی برای اخذ پناهندگی کانادا اقدام می‌ کنند باید ابتدا وارد خاک کشور کانادا بشوند و درخواست خود را در همان جا ارائه کنند. اگر در لحظه ورود به خاک این کشور درخواست پناهندگی خود را ارائه کنید 15 روز زمان خواهید داشت تا مدارک و اسناد لازم را جمع آوری کنید اما اگر به اداره مهاجرت کانادا مراجعه کنید و درخواست پناهندگی خود را در این اداره مطرح کنید باید تمام اسناد و مدارک را به همراه داشته باشید زیرا به شما فرصتی برای جمع‌ آوری مدارک داده نخواهد شد.
تاریخ :شنبه 07 تیر 1399