کانادا 77

اخبار » بارداری در دوران کرونا

بارداری در دوران کرونا
کرونا و بارداری
به دلیل آنکه مادر در دوران بارداری به شدت سیستم ایمنی پایینی خواهد داشت تا بدن ضد جنین عمل نکند، بیشترین افرادی که در معرض ابتلا به بیماری هستند و باید از حضور در اجتماعات دوری کنند و به نسبت دیگر افراد زدن ماسک را جدی بگیرند زنان باردار هستند. یکی از اثرات ویروس covid-19 بر روی بدن زن باردار ایجاد لخته خون است که می تواند سبب زایمان های زودرس و حتی سقط جنین شود.
اما به دلیل ناشناخته بودن این ویروس هنوز درصد مشخصی از زنان باردار مبتلا به ویروس کرونا مشخص نشده ولی آنچه که مهم است جدی گرفتن شرایط و رعایت پروتکل های بهداشتی است.
توصیه های بهداشتی در دوران کرونا:
  • تا حد امکان از حضور در اجتماعات بپرهیزید.
  • اگر اطرافتان افرادی هستن که ماسک نمی زنند از آن ها بخواهید بخاطر حفظ سلامتی خود و شما ماسک بزنند.
  • دست هایتان رابشویید و از الکل 60 درصد استفاده کنید.
  • اگر دارو خاصی در دوران بارداری مصرف می کنید سعی کنید به میزان چند ماه جلوتر از دارو در خانه داشته باشید تا مجبور نباشید از خانه خارج شوید.
نوزاد تازه متولد شده می تواند به سرعت به ویروس آلوذه شود، از آنجایی که هنوز مشخص نیست نوزاد با ویروس متولد شده یا در لحظه زایمان مبتلا شده از انجام زایمان در مراکز غیرقانونی بپرهیزید.
در نهایت توصیه می کنیم در این ایام از استرس و اضطراب بپرهیزید و سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید. درست است که ویروس کرونا بسیار جدی و پر خطر است اما استرس ناشی از آن نیز می تواند تاثیرات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.
 
نویسنده : الهام بهرامی تاریخ :پنجشنبه 06 خرداد 1400