کانادا 77

اخبار » انقباضات برکستون هیکس در بارداری

انقباضات برکستون هیکس در بارداری
انقباضات برکستون هیکس در بارداری

اگر شما هم جزو افرادی باشید که بارداری را قبلا تجربه کرده اید حتما این انقباضات را تجربه کرده اید. اما اگر بارداری اول شماست ممکن است در مرحله اول کمی نگران این انقباضات شوید. در این بخش می خواهیم درباره این نوع انقباض که بی خطر هستند بیشتر صحبت کنیم. همراه ما باشید:
زمانی که عضلات رحم در دوران بارداری منقبض می شوند اینطور به نظر می رسد که بخشی از شکم سفت شده اما احساس درد وجود ندارد. برخی از علائم این نوع انقباضات شامل:
  • نامنظم بودن
  • درد بیشتر نمی شود
  • با استراحت و یا حتی گاها دوش آب گرم بهتر می شوند
  • در سه ماهه دوم و سوم بیشتر احساس می شود
  • در بارداری اول زیاد رخ نمی دهد
حتما شما هم از بزرگترهایتان شنیده اید که مراقب باشید در دوران بارداری سرما به پهلوها، شکم و کمر مادر نفوذ نکند چرا که سبب دل درد در جنین می شود و واکنش جنین بدین صورت است که یک گوشه جمع می شود و قوز می کند. در نتیجه مادر این سفت شدن را متوجه می شود و ممکن است با انقباضات زایمان اشتباه بگیرد که می توان این اطمینان را داد که هیچ خطری مادر و جنین را تهدید نمی کند. تنها باید استراحت کرد و به موقع مثانه را تخلیه کرد. نام دیگر این نوع انقباضات زایمان کاذب نامیده می شود.

از دلایل دیگری که این انقباضات بروز پیدا می کنند علاوه بر سرما، خستگی زیاد و کم آبی بدن مادر می توان اشاره کرد. اگر زمانی که در حال انجام سونوگرافی هستید این انقباضات به سراغتان آمد می توانید بر روی نمایشگر این انقباضات را ببینید. 
به خاطر داشته باشید این انقباضات یک واکنش طبیعی بدن است و نیازی به مصرف دارو نخواهید داشت. 
نویسنده : الهام بهرامی تاریخ :سه شنبه 04 آبان 1400