کانادا 77

اخبار » انتخاب یک مدرسه دولتی در کانادا

انتخاب یک مدرسه دولتی در کانادا

برای اکثر والدین کانادا، یکی از مهمترین (و شاید مهمترین) معیار هنگام انتخاب یک محله ی  جدید، شهرت مدارس دولتی آن محله است. این شهرت اغلب با توجه به تعداد دانش آموزان آن مدرسه که به بهترین دانشگاه های کانادا فرستاده شده اند، (آمارها توسط همه ی مدارس ارائه می شوند)، ارزیابی می شود.در سال های اخیر تردیدهای مداومی درباره ی انتخاب مدرسه وجود دارد که با توجه به شهر یا استان محل اقامت، بسیار متغیر است؛ برای مثال والدین ادمونتون (آلبرتا) می توانند فرزند خود را به هر مدرسه ای از شهر بفرستند و والدین مانیتوبا می توانند فرزند خود را بر هر یک از مدارس استان بفرستند.

با این حال، در اکثر نواحی باید فرزند خود را به مدرسه ای دولتی که در منطقه ی زندگی شما قرار دارد بفرستید و پذیرش فرزندتان در مدرسه دولتی از ناحیه ای دیگر دشوار می باشد. به این دلیل، محله هایی که دارای مدارس خوبی هستند بیشتر مورد تقاضا بوده و گران قیمت ترند. اگر قصد دارید فرزند خود را به یک مدرسه ی دولتی کانادا بفرستید، باید قبل از تصمیم گیری در مورد محل زندگی خود، درباره ی کیفیت مدارس آن محل پرس و جو کنید. اغلب گرانقیمت ترین ویژگی یک محل، بهتر بودن مدارس دولتی آن محل است. در بسیاری از شهرها و مناطق راهنماهایی برای جابه جایی و نقل مکان منتشر شده است که معمولا شامل نمایی از مدارس محلی و نمرات مقایسه ای آنها در پایه های متفاوت است. بسیاری از انجمن ها به کیفیت سیستم آموزش دولتی آن محل افتخار می کنند که در حفظ ارزش های املاک آن منطقه اهمیت زیادی دارد.

کیفیت مدارس دولتی کانادا با توجه به استان و انجمن بسیار متغیر است و اگرچه برخی از مدارس ضعیف می باشند، اما اکثرا عالی هستند. انجمن های محلی از مدارسی که به خوبی مدیریت می شوند، به خوبی حمایت می کنند، کیفیت آموزش عمومی در این مدارس از هر جای دیگری از جهان پیشی گرفته و می تواند فرصت هایی که به ندرت در بسیاری از کشورها در دسترس است را فراهم کند. حتی در مدارسی که میانگین استانداردها پایین است، دانش آموزانی که از فرصت های فراهم شده بهترین استفاده را می کنند، آموزشی عالی دریافت می نمایند. تحصیل در کشور کانادا یکی از فرصت های بزرگ دانش آموزان برای ورود به برترین دانشگاه های کانادا می باشد.

 

تاریخ :دوشنبه 22 اردیبهشت 1399