کانادا 77

اخبار » افسردگی پس از زایمان

افسردگی پس از زایمان
افسردگی پس از زایمان
یکی از علت های شایع افسردگی پس از زایمان تغییرات شدید استروژن و پروژسترون در بدن است که از هفته پس از زایمان تا یک سالگی کودک ممکن است رخ دهد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که افسردگی پس از زایمان را تجربه می نید خوب است بدانید این اتفاق به شخص شما مربوط نمی شود و نیازی به سرزنش نیست!

علائم افسردگی پس از زایمان:
از کجا بفهمیم دچار افسردگی پس از زایمان شده ایم؟!
با دانستن علائم آن می توان تا حدود زیادی از پیشرفت آن جلوگیری کرد و به موقع دست به اقدام زد.
علائمی شامل: بی خوابی، بی اشتهایی، عدم توانایی شیردادن نوزاد، دردهای بی دلیل در نواحی مختلف بدن، خواب آلودگی های شدید، احساس غم و ناراحتی بسیار که گاها تا مرز خودکشی نیز پیش می رود، نا امیدی، کودک آزاری و ... .
نکته مهم این است که افسردگی پس از زایمان با گذشت زمان درصورتی که بدان توجه نشود شدیدتر می شود و نوعی از تغییرات روحی نیز در خانوم ها پس از زایمان به وجود می آید که هیچ ربطی به افسردگی پس از زایمان ندارد و نباید با آن اشتباه گرفته شود. این نوع تغییرات به مرور بهتر می شود که بازهم در بعضی موارد بهتر است یک پزشک برای ادامه روند درمان در کنارتان باشد.

پزشک با توجه به تغییرات هورمون تیروئید پس از زایمان این غدد را بلافاصله بررسی می کنند. چرا که اختلال در عملکرد این غده نیز علائمی مشابه افسردگی را نشان می دهد.
نباید در شما احساس گناه ایجاد کند و به خاطر ترس از قضاوت اطرافیان از آن چشم پوشی کنید. حتما علائم خود را با پزشک در میان بگذارید.
از سری راه های درمان افسردگی پس از زایمان می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
  • داروهای ضد افسردگی تنها با تجویز پزشک
  • استفاده از مکمل ویتامین D
  • بررسی غدد تیروئید
  • شرکت در کلاس های یوگا
نویسنده : الهام بهرامی تاریخ :یکشنبه 04 مهر 1400