کانادا 77

اخبار » شرایط تحصیل درمقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد

شرایط تحصیل درمقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد

کانادا دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس دانشگاه‌های کانادا باید مدرک کارشناسی چهار ساله با معدل بالای 14 و توصیه نامه از اساتید مقطع لیسانس خود و مدرک زبان تافل یا آیلتس 6.5 را داشته باشند.

لازم به ذکر است که اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد برای آن دسته از دانشجویانی که مدرک زبان ندارند در اغلب موارد امکان پذیر نیست. در اکثر دانشگاه‌های کانادا به دانشجویان مقطع فوق لیسانس کمک هزینه تحصیلی داده نمی‌شود البته در برخی از دانشگاه‌ها با توجه به شرایط دانشجو بعد از طی کردن سال اول تحصیلی یا در بعضی مواقع از همان سال اول به دانشجو کمک هزینه تحصیلی داده می‌شود.

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه‌های کانادا را دارند باید مدرک زبان آیلتس 7 را داشته باشند. سالانه به هزار نفر از دانشجویان مقطع دکترا اقامت دائم کانادا داده می‌شود که می‌توانند در ارگان‌های دولتی کانادا مشغول به کار شوند به همین دلیل متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکترای کانادا بسیارند. دانشجویان در این مقطع می‌توانند از کمک هزینه‌های تحصیلی بهره‌مند شوند همچنین دانشجویان ابتدا باید جهت اخذ پذیرش در مقطع دکترای کانادا محل تحصیل خود را انتخاب کنند در غیر این صورت در اغلب مواقع پرونده دانشجو توسط هیئت علمی دانشگاه رد می‌شود.

در کشور کانادا اغلب دانشگاه‌ها به صورت خصوصی است و هزینه‌های تحصیل در کانادا با توجه به محل تحصیل متغیر است که بالاترین هزینه‌ها مربوط به شهر اونتاریو و کمترین هزینه‌ها مربوط به شهر کبک است. اما به طور کلی هزینه‌ها حدود 14هزار  تا 22هزار در سال محاسبه می‌شود.

تاریخ :چهارشنبه 20 شهریور 1398