کانادا 77

اخبار » بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در سال ۲۰۱۹

بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در سال ۲۰۱۹
۱۰. دانشگاه کوئین

این دانشگاه در کینگستون، اونتاریو، قرار دارد و میان دانشگاه‌های کانادا در جایگاه ۱۰‌ام است و البته از نظر جهانی، امسال رتبه آن ۲۳۹ بود. این دانشگاه، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کانادایی است و در سال ۱۸۴۱، قبل از اینکه خود کانادا، تشکیل شود، تاسیس شد.

۹. دانشگاه کالگاری

این دانشگاه در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۹، رتبه ۲۲۹ را کسب کرد. دانشگاه کالگاری تشکیل شده از ۵ محوطه دانشگاهی است و البته در قطر (دوهه)، هم یک شعبه دارد که در سال ۲۰۰۷، در رشته پرستاری تاسیس شد.

۸. دانشگاه وسترن

دانشگاه وسترن در لندن، آنتاریو، واقع شده است و رتبه آن در جهان ۲۱۴ است. این دانشگاه به دلیل وجود اعضای هیئت علمی بین‌المللی‌اش که از این نظر رتبه ۶۲ جهان را دارد، معروف شده است.

۷. دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو با کسب رتبه جهانی ۱۶۳، در زمینه میزان استناد به هر عضو هیئت علمی، رتبه ۱۰۰ جهانی را دارد. این دانشگاه در سال ۱۹۵۶ تاسیس شده و یکی از دانشگاه‌های برتر جوان کاناداست.

۶. دانشگاه مونترآل

دانشگاه مونترآل که از رتبه پنجم دانشگاه‌های برتر کانادا به ششم سقوط کرده است، در سال ۱۸۷۸ تاسیس شد و البته موسسه فرانکوفون در این کشور رتبه ۱۴۹ را به خود اختصاص داده است.

۵. دانشگاه مک‌مستر

این دانشگاه در رتبه‌بندی امسال، رتبه ۱۴۶ در جهان را به خود اختصاص داده است اما در خود کانادا رتبه ۵ را دارد. مک‌مستر در همیلتون، انتاریو قرار دارد و مدرسه پزشکی‌اش، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.

۴. دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا، چهارمین دانشگاه معتبر کاناداست که در سطح جهانی، رتبه ۱۰۹ را دارد. این دانشگاه در شهر آلبرتا واقع شده است و اقتصاد عظیم استان آلبرتا به وجود این دانشگاه وابسته است. در واقع ۵ درصد از تولید ناخالص داخلی سالیانه کانادا را تولید می‌کند.

۳. دانشگاه بریتیش کلمبیا

از چهار دانشگاه برتر کانادا که در رتبه‌بندی جهانی QS، میان ۵۰ دانشگاه اول قرار دارند، دانشگاه بریتیش کلمبیاست که با رتبه ۴۷ جهانی، در ونکوور و کلووان در برتیتیش کلمبیا (غربی‌ترین استان کانادا) قرار دارد. این دانشگاه ۸ برنده جایزه نوبل و ۷۱ برنده بورسیه رودز (Rhodes) دارد. بورسیه رودز، از جوایز بین‌المللی تحصیلات تکمیلی برای تحصیل در دانشگاه آکسفورد است.

۲. دانشگاه مک‌گیل

  امسال این دانشگاه در رتبه ۳۳ام جهانی قرار گرفت و میان ۱۰ دانشگاه برتر دنیا، بهترین نمره را برای درصد دانشجویان بین‌المللی که  در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، کسب کرده است. در واقع دانشجویان ۱۵۰ کشور دنیا برای تحصیل به این دانشگاه می‌آیند.

۱. دانشگاه تورنتو

اولین مکان میان دانشگاه‌های کانادا به دانشگاه تورنتو تعلق دارد. این دانشگاه امسال رتبه ۲۸ جهانی را کسب کرد. و از نظر اعتبار دانشگاه در رتبه ۱۸ جهان قرار دارد. در ضمن دانشگاه تورنتو از نظر اعتبار افراد شاغل در دانشگاه، میان ۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

تاریخ :دوشنبه 09 اردیبهشت 1398