کانادا 77

اخبار » ۹ دلیل برای انتخاب کشور کانادا برای مهاجرت

۹ دلیل برای انتخاب کشور کانادا برای مهاجرت
۱-روند اخذ اقامت دائم کانادا از سایر کشورها سریع‌تر و ساده تر است. هم اکنون اخذ اقامت کانادا از اخذ اقامت بسیاری از کشورها از جمله استرالیا، آمریکا، انگلیس و سایر کشورهای اروپایی راحت‌تر است.

۲-به غیر از شهرهای بزرگ کانادا قیمت خرید خانه در سایر کانادا از قیمت خرید خانه در سایر کشورهای پیشرفته پایین‌تر است.

۳-مسئلهٔ چند فرهنگی بودن در کانادا بیش از کشورهای اروپایی مقبول واقع شده است. کانادا کشوری است که از اساساً از مهاجرت اروپاییان و ترکیب آن‌ها با بومیان منطقه شکل گرفته است. فرهنگ انگلیسی، فرانسوی و بومیان کانادا سه فرهنگ غالب کانادا هستند که در کنار هم پایدار مانده‌اند. مهاجرت‌های گروهی ملیت‌های دیگر به کانادا در ۱۰۰ سال گذشته پذیرش مردم این کشور را نسبت به فرهنگ‌های گوناگون بسیار زیاد کرده است. کانادایی‌ها، که اغلب آن‌ها خود ریشهٔ غیر کانادایی دارند چند فرهنگی بودن را جزیی از فرهنگ و هویت خود می‌دانند. این در حالی است که در کشورهای اروپایی مهاجرین همواره اقلیت را تشکیل می‌دهند و اگر نتوانند خود را با فرهنگ کشور مقصد تطبیق دهند همواره اقلیت باقی خواهند ماند.

۴-تنوع آب و هوایی که به خاطر گستردگی مساحت این کشور به وجود آمده است باعث ایجاد فرصت‌های تفریحی گوناگون شده است. کانادا از معدود کشورهایی است که تقریباً در تمامی زمینه های تفریحاتی و گردشگری جذابیت‌هایی برای ارائه نمودن دارد. از پارک‌های تفریحاتی و تماشای وال‌ها و سواحل زیبا گرفته تا اسکی روی یخ، هاکی و بازدید از بناهای تاریخی در کبک سیتی.

۵-به دلیل نزدیکی به کشور آمریکا و مهاجرت بسیاری از کانادایی‌ها و دانشجویان کانادایی به این کشور و مساحت جغرافیایی زیاد، نیاز به نیروی کار در کانادا بیشتر از سایر کشورهای مهاجر پذیر است و احتمال اشباع شدن بازار کار کانادا در سال‌های نزدیک بسیار کمتر از سایر کشورهای مهاجرپذیر مانند استرالیاست. این در صورتی است که در سایر کشورهای پیشرفته علت کمبود نیروی کار اغلب فقط کاهش زاد و ولد و افزایش بازنشستگی هاست.

۶- به علت منابع طبیعی بسیار و وجود فرصت‌های سرمایه گذاری در بسیاری از بخش‌ها کارآفرینی در این کشور حائز اهمیت بسیار است. اغلب مهاجرین پس از ورود به کانادا به کارآفرینی و ایجاد مشاغل و کسب و کار های کوچک می‌پردازند. دولت کانادا وام‌های بسیاری را در اختیار کارآفرینانی قرار می‌دهد که برای بهره برداری از منابع این کشور طرح‌های تجاری دارند.

۷ – سیستم خدمات درمانی کانادا منحصر به فرد است. خدمات پزشکی کانادا بدون توجه به میزان درآمد وضعیت شهروندی در اختیار همگان قرار می‌گیرد. هزینهٔ خدمات درمانی از منبع مالیات تأمین می‌گردد و افراد می‌توانند هنگام مراجعه به مراکز بدون پرداخت هزینه خدمات پزشکی دریافت نمایند. علاوه بر این افراد می‌توانند از کمک هزینه های گوناگون دولتی مانند کمک هزینه های فرزندان، سالمندان و انواع بیمه های بیکاری بهره ببرند.

۸-هزینهٔ تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا نسبتاً پایین است. نظام آموزشی کانادا شهرت جهانی دارد و سالانه دانشجویان بسیاری را از سرتاسر دنیا جذب می‌کند. در میان کشورهای پیشرفته دنیا، جوانان ۱۸-۲۱ سالهٔ کانادایی بالاترین نرخ ثبت نام در دانشگاه را دارند. یکی از دلایل آمار بالای ثبت نام در دانشگاه‌های کانادا هزینهٔ پایین دانشگاه های این کشور نسبت به سایر کشورهای پیشرفته است. شهریهٔ دانشگاه های کانادا از شهریهٔ دانشگاه های آمریکا، انگلیس و استرالیا پایین‌تر است.

۹-ساختار اقتصادی بسیار قوی کانادا آن را در برابر بحران‌های اقتصادی و بیکاری‌های طولانی مدت محافظت می‌نماید. کشور کانادا در برنامه ریزی ساختار اقتصادی خود بسیار قوی عمل نموده است به طوری که در بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ آمار بیکاری در این کشور نسبت به بسیاری از کشورها دچار تحول کمی شد و سپس سریعاً رو به بهبود گذاشت به علاوه نرخ تورم در کانادا اغلب کمتر از ۳% است و قیمت اجناس تغییرات بسیار کمی دارند.

تاریخ :سه شنبه 22 مرداد 1398