کانادا 77

اخبار » نوزاد تازه متولد شده

نوزاد تازه متولد شده
مراقبت از نوزاد تازه متولد شده
اگر بارداری اول را تجربه می کنید حتما درباره نحوه مراقبت از نوزاد تازه متولد شه کمی نگران هستید. که باید کاملا به شما حق داد اما از طرفی با بالا بردن سطح اطلاعاتتان می توانید تا حدود زیادی از پس این دوران بر آیید. شاید تصور کنید خواندن کتاب دیگر راهکار نیست و به دنبال اطلاعات در شبکه های اجتماعی باشید. خوب است بدانید مقالاتی که در اینترنت و فضای شبکه های اجتماعی منتشد می شوند همه و همه از منابع درستی پیروی نمی کنند به همین دلیل خواندن کتاب ها هنوز هم مورد تایید بیشتری هستند.
اما این امر دلیل بر این موضوع نیست که تمام مطالب مورد تایید نباشند. چند مورد مهم را با هم به طور مختصر بررسی می کنیم:

خواب نوزادان:
نوزاد تازه متولد شده توانایی خوابیدن به طور مداوم و پیوسته را ندارند و بهتر است بابت این موضوع نگرانی به خود راه ندهید. اگر نوزاد خوب سیر شود و دمای اتاق نیز برایش متعادل باشد، پوشک نوزاد تعویض شده باشد، خواباندن نوزاد کار سختی نخواهد بود. نکته مهم این است که بدانید الگوی خواب نوزادان با یکدیگر متفاوت است و از تجربه دیگر مادران تازه فارغ شده نمیتوان خیلی استفاده کرد.
کودکانی که از دردهای کولیکی رنج می برند را در کنار داروهای تجویز شده توسط پزشک می توانید از ماساز شکم با روغن زیتون و گرم نگه داشتن شکم استفاده کنید.

حمام کردن نوزاد:
برای حمام کردن نوزاد تازه متولد شده چند نکته ساده اما کاربردی را به خاطر بسپارید
ابتدا مطمئن باشید که کوک را خوب در آغوش گرفته اید تا مطمئن شوید که لیز نمی خورد. از کف زیاد و شامپوی زیاد استفاده نکنید چرا که هم شستشوی نوزاد سخت می شود و هم امکان سر بودن و لیز خوردن بیشتر می شود. نکته حائز اهمیت توجه به گوش نوزاد است. مراقب باشید آب داخل گوش نوزاد نرود. 
در سنین کمتر از شش ماه از دوش برای شست و شوی نوزاد استفاده نمی شود. بهتر است وان مناسب داشته باشید.

پوشک نوزاد:
ممکن است در ابتدای زایمان و روزهای ابتدایی ترجیح دهید کمتر پوشک را تعویض کنید و به اقتصاد خانواده کمک کنید. بهتر است بدانید بهترین پوشک ها نیز بیشتر از 4 ساعت دوام ندارند و باید تعویض شوند. خبر خوب این است که اصولا نوزادان در طی شب زیاد ادرار نمی کنند  نیاز به تعویض پوشک نخواهید داشت.
پس از تعویض پوشک حتما با استفاده از دستمال های خشک کن، بدن نوزاد را خشک کنید سپس پوشک جدید استفاده کنید. استفاده از دستمال مرطوب توصیه زیادی نمی شود مگر انکه شرایط اضطراری پیش آید.

زایمان خوبی را برایتان آرزو مندیم.

 
نویسنده : الهام بهرامی تاریخ :یکشنبه 23 آبان 1400