کانادا 77

اخبار » انواع اصلی محل های اقامت برای دانشجویان بین المللی

انواع اصلی محل های اقامت برای دانشجویان بین المللی

اقامتگاه های استاندارد برای دانشجویان بین المللی به 4 نوع رایج تقسیم می شوند.

  1. اقامتگاه های دانشجویی: خوابگاه یا خانه های شهری

برخی موسسات برای دانشجویان خود اقامتگاه هایی در داخل یا نزدیک پردیس دانشگاه فراهم می کنند. خوابگاه ها معمولا ساختمان های بزرگی هستند که دانشجویان بسیاری را در خود جای می دهند، در حالیکه خانه های شهری جدا از هم هستند و معمولا سه تا 6 دانشجو را در خود جای می دهند.

خوابگاه ها دارای ناحیه ای مشترک برای تفریح و سرگرمی، آشپزی و  ورزش و همچنین سرویس بهداشتی و حمام های مشترک هستند. در این خوابگاه ها یک یا بیش از یک نفر در هر اتاق حضور دارند و به طور مستقیم توسط خود دانشگاه یا کالج مدیریت می شوند. خوابگاه ها اغلب گزینه ای هستند که به دانشجویان سال اول کالج ها و دانشگاه ها پیشنهاد می شوند.

خانه های شهری معمولا حاوی سه یا 6 اتاق تک نفره (بدون هم اتاقی) هستند و طبقه ی اصلی شامل آشپزخانه و هال می باشد. این نوع از اقامتگاه ها معمولا برای دانشجویان سال دوم تا چهارم دانشگاه ها و دانشجویان ارشد و دکترا رزرو می شوند.

در هر دو مورد، این نوع از اقامتگاه ها ممکن است شامل یک کافه تریا یا سالن غذاخوردی در اطراف باشد که دانشجویان بتوانند غذای روزانه ی خود را در آنجا بخورند یا اینکه خوابگاه نزدیک یک غذاخوری داخل یا خارج از پردیس دانشگاه می باشد. هر دو گزینه ممکن است شامل امکاناتی همانند گرما، آب گرم و اینترتت نیز باشند یا اینکه با قیمت کم ارائه شوند.

  1. آپارتمان های اشتراکی یا مالکیت مشترک خارج از محوطه ی دانشگاه

آپارتمان های اشتراکی خارج از پردیس برای دانشجویان در یک اتاق تک نفره در یک هال همراه با یک یا دو هم اتاقی دیگر ارائه می شوند.  همانند خانه های شهری (بالا) این آپارتمان ها اغلب شامل اتاق های تک نفره با یک هال همراه با یک آشپزخانه ی استاندارد، سرویس بهداشتی و اتاق غذاخوری  می باشند.

مهم: همه ی موسسات کانادا نمی توانند به شما در یافتن خانه های خارج از پردیس کمک کنند. در این موارد، موسسه ممکن است شما را به یک یا تعدادی آژانس معرفی کند یا اینکه  خودتان با تحقیق و تماس با سرویس های انجمن های اطراف خانه ای بیابید.

هزینه های خانه های خارج از پردیس مخصوصا در شهرهای بزرگ همانند ونکوور، تورنتو و مونترآل به طور چشمگیری متغیر است.

  1. اقامتگاه های خانگی (Homestay) / خانواده های میزبان دانشجویان

اقامت با یک خانواده ی میزان می تواند به شما حس بودن در خانه و امنیت را هنگام ورود و شروع زندگی جدید خود در کانادا به همراه داشته باشد. خانواده های میزان معمولا یک اتاق تک نفره ی شخصی ارائه می کنند و هر روزه یک تا سه وعده سرو کرده و دسترسی به اینترنت دارند.

یک خانواده ی میزبان همچینین می توانند به سئوالات شما درباره ی شهر پاسخ دهند و فرهنگ و رسوم کانادا را به شما معرفی کنند و زمان غذا را با شما سپری کنند. اقامتگاه های اشتراکی گزینه ی دیگری می باشند و به صورت اتاق های تک نفره (بدون وعده ی غذایی) در دسترس هستند. دانشجویانی که در اقامتگاه های خانگی زندگی می کنند اید انتظار 30 تا 50 دقیقه راه با اتوبوس یا قطار را برای رسیدن به موسسه ی خود داشته باشند. این زمان در کانادا یک زمان رفت و برگشت عادی می باشد. قبل از رزرو هوم استی با مشاورین ویزا موندیال مشورت کنید.
 

  1. آپارتمان های اجاره ای با یا بدون اثاثیه

با استفاده از وب سایت هایی همانند Airbnb، Craigslist، HouseTrip و یا Wimdu روش های امن بسیاری برای یافتن یک آپارتمان اجاره ای موقتی با اثاثیه در هنگام ورود به کانادا وجود دارد. این آپارتمان ها معمولا آپارتمان های اجاره ای خصوصی با اثاثیه هستند. مطمئن شوید که نظرات در مورد هر آپارتمان اجاره ای را بخوانید و بازخورد سایر مهمانانی که قبلا در آنجا بوده اند را کنترل کنید.

اجاره ی یک آپارتمان بدون اثاثیه نیز امکان پذیر است اما برای دانشجویان بین المللی که برای بار اول به کانادا می آیند، جستجو دشوار است.

تاریخ :شنبه 23 شهریور 1398