کانادا 77

اخبار » اخذ شهروندی کانادا

اخذ شهروندی کانادا
کسانی که با ویزای اقامت دائم کانادا به این کشور مهاجرت نموده‌ و کارت اقامت دائم (PR Card) دریافت کرده‌اند برای اینکه بتوانند کارت اقامت دائم خود را، که پنج سال اعتبار دارد، تمدید کنند باید طی پنج سال حداقل به مدت دو سال در کانادا سکونت و حضور فیزیکی داشته باشند.

یک مقیم دائم کانادا در صورتی که واجد شرایط باشد می‌تواند برای کسب شهروندی کانادا (Citizenship) نیز اقدام کند. البته كسب تابعیت كانادا براى مهاجران اين كشور اجبارى نيست و تا زمانى كه بخواهند میتوانند به صورت مهاجر در اين كشور زندگى كنند مشروط به اينكه وضعيت اقامت قانونى خود را در كانادا حفظ و قوانين کانادا را رعايت نمايند.

یک مقیم دائم برای آنکه بتواند شهروند کانادا شود و درخواست تابعیت کانادایی بدهد باید واجد شرایط خاصی به شرح زیر باشد:
سن متقاضی شهروندی یا اصطلاحا سیتی‌زنی کانادا نباید کمتر از ۱۸ سال باشد و باید حداقل سه سال (۱۰۹۵ روز) حضور فیزیکی خود در کانادا طی چهار سال قبل از زمان ارائه درخواست را به اثبات برساند.
والدین می‌توانند برای فرزندان یا فرزندخواندگان زیر ۱۸ سال خود جهت کسب شهروندی اقدام کنند.
ف
رزندان زیر ۱۸ سال باید مقیم دائم کانادا باشند ولی مانند والدین خود الزامی برای حضور فیزیکی حداقل ۳ ساله در کانادا ندارند.

متقاضی شهروندی علاوه بر شرایط فوق باید آزمون یا مصاحبه‌ مخصوص اخذ شهروندی را نیز پشت سر بگذارد.

كودكان زير ۱۸ سال و بزرگسالان بالاى ۵۴ سال نيازى به شرکت در آزمون ندارند و از دادن امتحان معاف هستند.

در آزمون یا مصاحبه شهروندی سؤالاتی در زمینه تاریخ، جغرافیا، حقوق و وظایف شهروندی، سیستم حکومتی کانادا و انتخابات سراسری در این کشور پرسیده می‌شود و از این طریق دانش عموم متقاضی در مورد کانادا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

سوالات به زبان انگلیسی یا فرانسه است و طبیعتا آشنایی با یکی از این زبان‌ها در حدی که بتوان سؤالات را درک نموده و به آنها پاسخ داد برای قبولی در آزمون لازم است.
تاریخ :دوشنبه 23 اردیبهشت 1398